In deze fase zoek, onderzoek, overleg en vraag je zoveel je kunt. Verken de behoefte en de mogelijkheden om een stevig fundament te leggen.
Onderdelen:
zakelijke intentie, merkontwikkeling, positionering, framing van het aanbod, merkdoelen, plannen, budgetteren, expertise samenstelling.
2 BRAND THINKING
In deze fase gaat het om waardevolle ideeën te generen rond het merk. Wat is het centrale concept die de essentie het beste weergeeft? Hoe kun je
waarden, visie, missie, formuleren die het hart vormen van het merk? Wat belooft je merk aan het publiek?
Onderdelen:
Denk na over de kern, vertrekpunten, identiteit, persoonlijkheid, doelgroepen, gebruikerservaringen, interactie, gedrag, producten, service, dienstverlening, communicatie, communicatiekanalen, locaties, evenementen, technologie, innovaties, protoypen en nog veel meer.
3 BRAND MAKING
In deze fase ga je het concept vertalen naar een visuele en verbale vorm door er een gezicht en een stem aan te geven. Deze identiteit wordt al gaande het proces vastgelegd in een merkpaspoort waarmee iedereen die met het merk werkt, er mee uit de voeten kan.
In deze fase ga je het merk verder uitbouwen. Iedereen van de organisatie is een ambassadeur. Zoek naar enthousiaste supporters van het merk buiten de organisatie. Creër rijkere ervaringen voor de doelgroep(en). Evolueer mee en blijf jezelf verbeteren. Leid het gesprek in gelegenheden die er zijn om te praten over wat je doet, wat je bezig houd, ideeën uit te wisselen en je leiderschap uit te bouwen op de manier die bij je past. Blijf goed om je heen kijken op de veranderende context en blijf lenig.
—
START AT THE HEART
We stellen veel vragen maar we jagen ook op de nee om dichter tot de ja te komen. We gaan terug naar het begin, de basis, de kern van het bedrijf of maatschappelijk vraagstuk, en plaatsen dat in de huidige context.
—
THINK & DO
Vanuit het hart gaan we op zoek naar de ‘big picture’, de centrale vraag van het merk. We denken na over identiteit en welke manieren er zijn om je persoonlijkheid een gezicht en een naam te geven.
—
STRATEGY AS GUIDE
Eerst de strategie.
Positie kiezen, visie bepalen, een heldere propositie formuleren, de cultuur blootleggen, strategie bepalen, merkwaarden definiëren en richting geven.
En dan pas de plaatjes.
—
YOUR STORY
Betekenis geven aan je merk is weten waarom je het liefste doet wat je doet. Blijf waardevol want net als een plant water nodig heeft, hebben mensen en merken liefde nodig. Elk merk heeft een verhaal nodig dat uniek is. Verhalen die het hart raken. Verhalen die meegroeien en een waardevol onderdeel zijn van het leven.
—
YOUR NAME
Namen introduceren. Ze beginnen het gesprek. Zij leiden de weg. De beste namen brengen duidelijkheid. De beste namen kun je makkelijk onthouden. Ze creëren een krachtige identiteit.
—
YOUR VOICE
Een stem laat een karakter zien. De beste stemmen vertellen hun verhaal duidelijk. Ze voelen gemakkelijk aan, zonder inspanning, betrokken, boeiend, inspirerend. Ze creëren een krachtige persoonlijkheid.
—
YOUR FACE
Het gezicht naar buiten toe is de visuele vertaling van het merk. Creëer een merk dat het interne karakter vertaalt in een unieke, onderscheidende externe identiteit en persoonlijkheid.
In deze fase zoek, onderzoek, overleg en vraag je zoveel je kunt. Verken de behoefte en de mogelijkheden om een stevig fundament te leggen.
Onderdelen:
zakelijke intentie, merkontwikkeling, positionering, framing van het aanbod, merkdoelen, plannen, budgetteren, expertise samenstelling.
2 BRAND THINKING
In deze fase gaat het om waardevolle ideeën te generen rond het merk. Wat is het centrale concept die de essentie het beste weergeeft? Hoe kun je
waarden, visie, missie, formuleren die het hart vormen van het merk? Wat belooft je merk aan het publiek?
Onderdelen:
Denk na over de kern, vertrekpunten, identiteit, persoonlijkheid, doelgroepen, gebruikerservaringen, interactie, gedrag, producten, service, dienstverlening, communicatie, communicatiekanalen, locaties, evenementen, technologie, innovaties, protoypen en nog veel meer.
3 BRAND MAKING
In deze fase ga je het concept vertalen naar een visuele en verbale vorm door er een gezicht en een stem aan te geven. Deze identiteit wordt al gaande het proces vastgelegd in een merkpaspoort waarmee iedereen die met het merk werkt, er mee uit de voeten kan.
In deze fase ga je het merk verder uitbouwen. Iedereen van de organisatie is een ambassadeur. Zoek naar enthousiaste supporters van het merk buiten de organisatie. Creër rijkere ervaringen voor de doelgroep(en). Evolueer mee en blijf jezelf verbeteren. Leid het gesprek in gelegenheden die er zijn om te praten over wat je doet, wat je bezig houd, ideeën uit te wisselen en je leiderschap uit te bouwen op de manier die bij je past. Blijf goed om je heen kijken op de veranderende context en blijf lenig.
—
START AT THE HEART
We stellen veel vragen maar we jagen ook op de nee om dichter tot de ja te komen. We gaan terug naar het begin, de basis, de kern van het bedrijf of maatschappelijk vraagstuk, en plaatsen dat in de huidige context.
—
THINK & DO
Vanuit het hart gaan we op zoek naar de ‘big picture’, de centrale vraag van het merk. We denken na over identiteit en welke manieren er zijn om je persoonlijkheid een gezicht en een naam te geven.
—
STRATEGY AS GUIDE
Eerst de strategie.
Positie kiezen, visie bepalen, een heldere propositie formuleren, de cultuur blootleggen, strategie bepalen, merkwaarden definiëren en richting geven.
En dan pas de plaatjes.
—
YOUR STORY
Betekenis geven aan je merk is weten waarom je het liefste doet wat je doet. Blijf waardevol want net als een plant water nodig heeft, hebben mensen en merken liefde nodig. Elk merk heeft een verhaal nodig dat uniek is. Verhalen die het hart raken. Verhalen die meegroeien en een waardevol onderdeel zijn van het leven.
—
YOUR NAME
Namen introduceren. Ze beginnen het gesprek. Zij leiden de weg. De beste namen brengen duidelijkheid. De beste namen kun je makkelijk onthouden. Ze creëren een krachtige identiteit.
—
YOUR VOICE
Een stem laat een karakter zien. De beste stemmen vertellen hun verhaal duidelijk. Ze voelen gemakkelijk aan, zonder inspanning, betrokken, boeiend, inspirerend. Ze creëren een krachtige persoonlijkheid.
—
YOUR FACE
Het gezicht naar buiten toe is de visuele vertaling van het merk. Creëer een merk dat het interne karakter vertaalt in een unieke, onderscheidende externe identiteit en persoonlijkheid.